woensdag 31 augustus 2011

Het ziekenfonds van 'u het leven, wij de zorgen!'

Het is mijn weekje niet. Mijn cadeautjes van de week: een megagrote koortsblaas op m'n lip en een etterbrief van het ziekenfonds. Die ze persé aangetekend moesten versturen (de etterbrief, niet de koortsblaas al blijft het wel ironie dat ik beide op dezelfde dag mocht ontvangen), dus moest ik eerst helemaal naar de post waggelen, in het gezelschap van m'n blinkende koortsblaas, om daar een brief in handen te krijgen waarin vrolijk wordt meegedeeld dat m'n arbeidsongeschiktheid werd afgekeurd en ik vooralsnog niet op een uitkering moet rekenen. Hè?

(Het is me trouwens een raadsel waarom de postbode me die brief niet gewoon overhandigd heeft. Ik was thuis toen die is langsgekomen; heb helemaal geen bel gehoord en onze bel is echt luid genoeg om me uit de diepste winterslaap te halen... Maar dit terzijde...)

Ik moet dus thuisblijven om te rusten, maar kan me wel naar de post slepen, dan naar de mutualiteit bellen voor meer uitleg (een heel frustrerend telefoontje, helemaal niet goed voor m'n bloeddruk), dan weer naar 't ziekenhuis hollen om daar extra documenten te laten invullen door m'n dokter. En dan moeten die weer naar de mutualiteit. Zo snel mogelijk uiteraard.

Heerlijk uitrusten is dat...

En oh ja, de topper: ik moet me beschikbaar houden voor een bezoekje van een controlearts. Laten we lachen?

Ik dacht dat een IVF behandeling een stap in administratieparadijs was, maar dit is zomogelijk nog erger. Of heb ik hier te maken met een wraakactie van een controlearts die vindt dat ik hen al genoeg geld gekost heb? Dringen de Amerikaanse toestanden nu ook hier door? Memo to myself: na de bevalling veranderen van ziekenfonds.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten