maandag 10 oktober 2011

Familie Eigenzinnig

Er heeft een lotgenootje aangekondigd dat ze zwanger is. Enfin, ik wist het al wat langer. Ze heeft het aangekondigd aan haar familie, nu ze de 12w grens overgestoken is. Ik ben superblij voor haar. Ook blij dat ze me in geuren en kleuren erbij vertelde hoe ze de aankondiging deed: heel origineel met een zelfgemaakte t-shirt en een kool met een strikje rond. Ja, zo vertelde ze aan mij en enkele andere lotgenootjes, 't is misschien een ideetje voor jullie (voor als het lukt of voor bij de volgende). Heel goedbedoeld allemaal.

Maar toch, heel even, wrong er iets. Mijn aankondiging is helemaal niet zo'n groot feest geweest. (We wisten toen helemaal nog niet of de kleinste het zou halen, he, en of het niet toch nog allemaal op een miskraam zou uitdraaien, maar konden de aankondiging niet langer uitstellen omdat m'n buik zich niet meer liet wegstoppen). Niet dat ik er dagelijks tranen om laat, maar toch. De roze wolk arriveerde met heel wat vertraging. Die moest ergens op een trein staan wachten, denk ik. En ergens vind ik dat gewoon een beetje jammer.

Daarom ben ik ook zo trots op deze twee: Paul en Ovide (Ovide is maar een 'tijdelijke' naam. We vonden niks anders, dus alle suggesties zijn zeker welkom!) Zelf gemaakt met de hulp van vriendin L. Iets uniek om aan onze unieke tweeling te geven.



En daarom ben ik ook zo megatrots op onze doopsuiker. Geen potjes of prefab doosjes van bij de AVA, geen op een internetsite bestelde 'originele' doopsuiker-pardon-koekjes/zeepjes/speeltjes. Nee, helemaal zelf bedacht wat ik wou hebben (ok, het zijn geen zelfgemaakte zakjes geworden, want met m'n buik kan ik niet meer lang genoeg aan tafel zitten knippen en naaien), dat gaan zoeken en er een kleine persoonlijke touch aan gegeven. Ik ga jullie verder nog wat in spanning houden, maar wat al af is, is wel echt tof al zeg ik het zelf.

En met de geboortekaartjes gaat het dezelfde goeie kant op. (Het zoeken van een leuk tekstje om erop te zetten, waarbij Allerliefste wat vrolijke ska-muziek opzette kwestie van wat inspiratie op te doen, lokte zoveel gestamp uit in m'n buik dat ik vrees dat er minstens ééntje zich toch nog heeft gedraaid ookal was dat volgens m'n gyn quasi onmogelijk... En Allerliefste maar trots wezen dat zíjn muziek zoveel reactie uitlokte. Dat belooft...)

Het feestje dat ik gemist heb bij de aankondiging zal dubbel en dik ingehaald worden bij de geboorte en erna.
Ik doe dit op Mijn Manier. En met een al even gelijkwaardige en gezonde dosis eigenzinnigheid van Allerliefste erbij belooft dat een mooie toekomst.

2 opmerkingen:

  1. Hallo,

    mag ik nu eens even erg nieuwsgierig zijn en vragen wat het doopsuiker dan geworden is? :) hihi..

    Groetjes,
    Toekomstige mama die ook een tweeling verwacht..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo,

    hoe heb je die zakjes gemaakt als ik vragen mag?
    ik vind dit heel origineel

    hopelijk krijg ik een gunstig antwoord
    elise

    BeantwoordenVerwijderen