maandag 17 januari 2011

Eerste hulp voor nieuwkomers

Welkom! Ongelooflijk tof dat je tot hier geraakt bent. Ik hoop dat je het hier wel leuk vindt en even wilt blijven plakken. Je mag ook regelmatig terugkomen. Ik blijf hier nog wel even, vrees ik.

Ben je nieuw en kan je nog niet zo goed volgen? Geen nood: klik gerust terug naar mijn oudste berichtjes voor de intro en mijn voorgeschiedenis.

Ben je nieuw in de medische mallemolen en kan je dat nog niet zo goed volgen? Geen paniek, dat is normaal. Ga niet teveel lezen over de behandelingen, maar zoek je een nieuwe hobby, want je zult meer dan genoeg 'wachtdagen' te vullen hebben binnenkort. Handwerk is goed. Yoga ook. Een kookcursus volgen of nieuwe taal leren zijn werkelijk uitstekende plannen. En een blog of twee, drie volgen, of er zelf eentje op na houden is ook ideaal voor het vullen van al die wachtperiodes. Maar deed je aan paardrijden, ging je wekelijks naar de sauna of naar de Japanner om de hoek voor verse sushi's? Geef dat dan maar meteen op. En koop je een handige zakagenda voor alle afspraken die niet in de Outlookagenda van het werk of op de familiekalender moeten staan pronken.

Wil je meer weten over vruchtbaarheidsproblemen of donatie? Rechts staan een paar nuttige links van betrouwbare websites. Neem wat je leest op forums en blogs als deze altijd met een korrel zout. Alles wat ik schrijf, is eigen interpretatie en ik ben geen arts, net zomin als de meesten op forums en blogs.

Zo, blij dat je erbij bent, schuif aan en lees gezellig mee.

(Valt het op dat ik droom van een groeiend lezerspubliek? Ik wou soms dat werkelijk iedereen uit mijn omgeving van deze blog op de hoogte is. En meer nog: van wat het betekent om niet zomaar 'oeps' per ongeluk zwanger te geraken, of zwanger volgens plan, dat ik echt niet moet overhaald worden om er eindelijk eens aan te beginnen, dank u. Dat ik nog geen kindjes heb, omdat ik nog geen kindjes heb, niet omdat ik er gewoon nog niet aan gedacht heb (wat stom van mij! Dat dat nog niet in mij is opgekomen, zeg!), of 'er niet zo mee bezig moet zijn' (oh ja, wat massage's en die endometriose kruipt wel spontaan uit mijn lijf! Wat een gedacht om daarvoor een operatie te nemen!),... Dat al mijn voor de buitenwereld geweldige projecten en hobby's gewoon toevallig mijn anders vrij lege agenda vullen nu ik nog altijd niet chauffeur moet spelen op woensdagmiddag en in het weekend en dat ik met alle plezier al mijn foto's, boeken, naai- en knutselprobeersels uit het venster zou kieperen als ik er een baby'tje voor in de plaats kan krijgen.)

1 opmerking:

  1. Hoi,

    Ik ben geen nieuwkomer (ik lees al sinds oktober stiekem mee;)) en tevens niet iemand uit je omgeving, maar wil je even een hart onder de riem steken.
    Ik duim voor je mee en hoop dat je wens nu snel mag uitkomen.

    Sterkte!

    Groetjes, Anneleen

    BeantwoordenVerwijderen