zondag 13 februari 2011

Moed gevraagd (m/v)

Vandaag aan het surfen geweest. Vreemde vacatures toch, die je soms vindt. Zo las ik bij één van de vacatures vandaag bij het profiel: “geduld en moed om de laaggeschoolde collega's die je begeleidt te woord te staan.”

Moed?? Moet ik moed hebben om mensen te woord te staan? Wat voor onmensen zijn dit dan? Sinds wanneer heeft iemand moed nodig om de laaggeschoolde medemens 'te woord' te blijven staan? Ik heb al genoeg samengewerkt met 'laaggeschoolde collega's' en nog nooit 'moed' nodig gehad om hen te woord te staan. De meeste waren bijzonder bijdehand, pragmatisch (I like!) en goed in hun werk. Hadden vaak zelfs een prettig gestoord gevoel voor humor en hebben alleen door omstandigheden hun diploma niet behaald, en ik stond hen niet te woord, we praatten en overlegden samen.

1 opmerking:

  1. Inderdaad, wel een beetje raar en denigrerend! Ik wist niet dat ze zoiets nog echt mochten schrijven. Ik zou alleszins niet bepaald graag een van die laaggeschoolde collega's zijn. En misschien ook niet degene die hen te woord moet staan, wetende dat zij weten/denken hoe die misschien wel over hen denkt...
    Misschien toch niet echt iets voor jou dus, ofwel net wel! :-)

    Heel veel succes nog met je zoektocht...

    BeantwoordenVerwijderen