donderdag 23 december 2010

Een tussenstand in cijfers

Weer een dag overleefd. Vraag me niet hoe. Ik heb me bezig gehouden met een lijstje op te stellen van mijn eerste IVF in cijfers, tot nu toe. Echte bezigheidstherapie.

Wil je het horen? Hier komt het:

Er zaten 5 maanden tussen mijn eerste consultatie in het Centrum en de transfer. Ik heb in die tijd 5 afspraken gehad voor consultaties: 2 bij mijn gynae, 2 bij de anesthesist, en 1 bij een verpleegster-counselor (of is het 'counsellor'?). Ik ben in die tijd 2 keer onder narcose gegaan, 1 keer voor de laparoscopie en 1 keer voor de pick-up, was tot voor de operatie de 'trotse' eigenaar (haha) van 1 gigantische endometriosecyste waarvan ze me nooit verteld hebben hoe groot die eigenlijk was en een kluwen van verklevingen, heb 10 keer bloed moeten laten prikken en heb 4 echo's gehad. Dat laaste verbaasde me een beetje, ik had verwacht dat het er meer waren, maar nee. Twee keer mijn agenda van voren naar achteren doorbladeren, bracht me steeds terug op hetzelfde cijfer.

Ik heb in totaal 39 prikken gezet bij mezelf (jaja, ik ben een echte junk nu – trotse grijns –), van 57 ampulles medicatie. Daarvan waren er 12 voor Menopur, voor in totaal 30 ampulles. Da's naar 't schijnt niet zoveel, al heb ik niet zoveel mogelijkheid om te vergelijken. Je zal me alleszins niet horen klagen over de bijwerkingen ervan, want ik heb er amper last van gehad.
En bij die 39 zit ook Decapeptyl, dat ik 27 dagen elke dag heb moeten zetten (1 ampul per dag).

Ik had bij de laatste echo 13 follikels, waaruit ze bij de pick-up 7 eitjes hebben kunnen halen en daarvan werden er 6 bevrucht. Dat resulteerde alleszins al in één goeie embryo. Of de 5 anderen in de vriezer of in de vuilbak liggen, dat weet ik nog niet. Hopelijk werd het toch het eerste. Da's frisser, maar biedt echt wel meer toekomstperspectieven.
Het is een echte afvallingsrace, da's duidelijk...

Ik ben in de laatste maand 2 kilo bijgekomen, heb een onbekende hoeveelheid chocolade en koekjes binnen en heb een niet nader bepaalde hoeveelheid slaap gemist door vroege (bloed)prikken of piekernachten.

Er hebben in die 5 maanden naar schatting tussen de 15 en de 20 mensen ofwel tussen mijn benen gezeten, ofwel aanwezig geweest in de ruimte waarin ik al dan niet bij bewustzijn met wijdopen benen lag. Comazuipen en rapedrugs zijn voor mietjes. Probeer IVF eens...

En ik moet nu nog 5 dagen wachten op het resultaat van deze terugplaatsing.
Shit, nu zit ik weer daaraan te denken. Dringend terug iets nieuws verzinnen om te doen hier...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten