zondag 7 november 2010

Een agenda vol afleiding

Soms denk ik: ik ga vandaag mijn gedachten eens verzetten. Laat ik eens in het werk vliegen dat thuis nog moet gebeuren. Dat gaat over het algemeen prima. Dan kuis ik het kot hier van boven tot onder. Dan doe ik die afwas die staat te groeien of zoek ik iets lekkers om klaar te maken in één van onze kookboeken. Of dan neem ik de staaltjeskaarten erbij die ik van de verfwinkel gekregen heb om kleuren te kiezen voor onze ongeverfde muren. We moeten nog kleuren kiezen voor onze living, voor de wc beneden en voor de twee lege kamers... Welke kleur kies je voor kamers waarvan je niet weet of er kinderen in zullen komen en wanneer? Moet je er dan toch maar voorlopig een bureau en een hobbykamer van maken?
En dan zit ik weer te balen en moet ik weer iets anders zoeken om mijn gedachten te verzetten.

Twee jaar geleden heb ik een jaar avondlessen Fotografie gevolgd om eens met iets anders bezig te zijn. Dat was wel leuk. Het paste in mijn opzet: ik stak er ontzettend veel tijd in: foto's gaan trekken, leren werken in een echte ouderwetse donkere kamer (dat was een grotere uitdaging dan digitale fotografie hadden ze gezegd. Right on! Laat maar komen!)
Vorig jaar ben ik een heel jaar bezig geweest met onze verhuis. Als een gek plande ik alles tot in de puntjes. Bestudeerde de plannen en puzzelde met 2D miniatuur versies van onze meubelen. Trok met meetlint naar meubelzaken, kringloopwinkels en een occasionele rommelmarkt. Gelukkig had ik toen geen auto (nog steeds niet overigens) en kon ik vaak niets mee naar huis nemen want ik was in staat om hele winkels leeg te kopen.
Dit jaar (dit academiejaar) ben ik gestart met avondlessen Lerarenopleiding. Niet dat ik er echt van droom om leraar te worden, maar, geen idee... Het leek wel een leuke opleiding en wie weet kan ik er wel iets tofs mee doen en het heeft vooral als grote voordeel dat het een opleiding in modules is, die ik kan volgen wanneer ik wil. Het is een opleiding die ik veel meer kan plannen naar alle andere planningen thuis (onze volgende Verre Reis en de hele IVF rimram).

Een mens moet echt bezig blijven om niet overmand te worden door een vloedgolf aan mistroostige gedachten, he? Ik giet mijn hoofd en mijn agenda boordevol en dan stroomt er enkel nog gelach over. En binnenkort moet ik niet eens meer mijn hoofd breken over dat luxe probleem van 'wat ga ik vandaag doen?', dan stappen we op de IVF-carroussel. Of moet ik misschien juist nog meer afleiding plannen in die weken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten