woensdag 10 november 2010

Een rondje hormoonshoppen

We zijn mijn hormonenpakket gaan ophalen. Een hele zak vol. Ik heb de zak in z'n geheel boven opzij gezet. Da's pas voor over 9 dagen. Het is een zwakke poging om het nog even uit mijn gemijmer te bannen.

'Als je kinderen wilt, dan moet je er wat voor over hebben, he.' Dat is zo. We moeten er het hele IVF-circus voor over hebben. Een IVF-lotgenootje zei: 'ja maar, mijn kinderen, die zijn wel extra hard gewenst, en niet de vrucht van een dronken bui.' Het zullen geen accidentjes zijn, nee.

Ik had alleen zonder aarzelen en met veel plezier getekend voor een accidentje. Dan had ik er zo niet over moeten nadenken. Dan had ik niet op een bepaald moeten beslissen: 'nu ga ik stoppen met de pil'. Dan had ik niet op een bepaalde dag moeten inzien dat ik misschien de kalender wat beter in de gaten moest beginnen houden. Dan hadden Allerliefste en ik niet zoveel discussies gehad over wanneer we er officieel Klaar voor zijn. En dan had ik nu geen rondje hormoonshoppen gehad.

Al heb ik het er wel voor over. Uiteraard heb ik het ervoor over. Maakt allemaal deel uit van het totaalpakket, niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten