dinsdag 23 november 2010

Een tijd om reizen te plannen

We zitten aan een laat ontbijt. We hebben alletwee een vrije dag. Allerliefste zit in een boek te bladeren. Een reisgids voor onze volgende Verre Reis. Deze keer gaan het richting Zuid-Amerika. Ik vind het superspannend. Het is niet de eerste keer dat we zo ver gaan, maar wel nog maar de tweede keer en de vorige keer ging het helemaal de andere kant op van de wereld, naar Azië. We zijn nog nooit naar Zuid-Amerika getrokken. Nu woont één van de vrienden van Allerliefste ginder. Hij ging er een paar maanden naartoe gaan, maar is gebleven. Heeft er nu een huisje en een vriendin. En een job. En wij kregen een uitnodiging.

Ik vind het echt spannend en kijk er enorm naar uit. Allerliefste ook. Waarschijnlijk gaan we in februari. Al denk ik dat ik wel een goeie annulatieverzekering ga nemen, just in case.

En dan moet ik me zitten verdedingen bij de mensen. Bij mensen die weten dat we met IVF bezig zijn. 'Is dat wel een goed gedacht om zo ver te reizen?' 'Ge gaat toch niet gaan als ge zwanger zijt?' Euh ja... Mijn zus is wel naar Sri Lanka gegaan toen ze nog maar twee maanden zwanger was en mijn nichtje loopt ook vrolijk rond. In die eerste maanden kan nog zoveel misgaan, maar moet ge daarom negen maanden op een stoel blijven zitten in België? En als we nu niet gaan, wanneer dan wel? Komt er wel ooit een goed moment?

En trouwens, ik hou meer rekening met het niet lukken, dan dat het wel van de eerste keer zal lukken en ik denk dat het wel leuk zou zijn om dan wat afleiding te krijgen. En eigenlijk kunnen alle andere mensen de boom in en moeten ze zich met hun eigen zaken bemoeien. Ik heb ineens keiveel zin om naar Zuid-Amerika te gaan en die vriendin eens te ontmoeten waar ik zo nieuwsgierig naar ben.

Al zal ik me wel even nog over de financiën van de zaak moeten buigen. Dat wordt wel nog even spannend. Intussen hebben we namelijk de eerste factuur gekregen van het Fertiliteitscentrum: 67 euro enkel en alleen voor het labo-onderzoek van Allerliefste zijn staaltje. En er komt nog véél meer aan. - Diepe, diepe zucht... -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten