zaterdag 13 november 2010

Prik-klok-zorgen

Nu 'D-Day' of liever 'P-Day', met de P van 'Prik', dichterbij komt en de zenuwen steeds moeilijker te onderdrukken zijn, is er nog maar één ding waar ik maar niet uit geraak: welk uur van de dag kies ik om mijn spuiten te zetten? Tenminste, ik veronderstel dat ik dit min of meer te kiezen heb...

's Morgens... nee, liever niet, ik ben geen ochtendmens en ik denk dat dat ook niet aangewezen is als ik 's morgens voor bloedprikken moet gaan.

's Middags? En dan mijn naalden en hormonenpotjes meenemen bij mijn lunchpakket naar het werk zeker? Feestelijk bedankt. Dit is misschien voor sommigen heel praktisch, maar ik toch liever niet.

's Avonds dan. Goed. Om hoe laat? Om welk uur 's avonds ben ik doorgaans vrij? Euhm... Dat ligt wel wat moeilijk eigenlijk. Vroeger op de avond, zo tussen de soep en de patatten? Kan in principe altijd... Behalve dan op dinsdagavond wegens mijn nieuwste bezigheidstherapie: de avondlessen die ik volg voor mijn lerarenopleiding. Tenzij ik mijn naaldensetje meeneem en me ginder opsluit in een wc in een vergeten gang van het zo goed als lege gebouw ('s avonds loopt daar niet meer zoveel volk rond). Dat zou ook wel kunnen al moet ik dan wel altijd in zeven haasten die naalden erin rammen en zie ik het wel zitten om wekelijks op een vuile wc een ampule open te breken met mengvocht, dat vocht op te zuigen en weer in te spuiten in een dosis hormoon, mengen, weer opspuiten, weer inspuiten in een tweede dosis hormoon, mengen, naald veranderen (dunne naald eropzetten), lucht eruit laten, en dat dan in mijn buik rammen? En dit in zeven haasten snel snel voor de les?? Ik denk het niet...

Best is nog waarschijnlijk gewoon tussen elf en twaalf, voor het slapengaan, maar wat doe ik dan op vrijdagavond over drie weken, als we naar een optreden gaan kijken waar we al lang tickets voor hebben gekocht? Mijn naaldensetje en zo meenemen en hopen dat ik door de security geraak? Me ergens in een vuile wc opsluiten en me daar een injectie toedienen (met dezelfde bezwaren als hierboven, want ik zal daar dezelfde hoeveelheid ampules e.d. nodig hebben en de wc zal nog enkele gradaties smeriger zijn waarschijnlijk)? Wat een geweldig vooruitzicht...
Of vroeger doorgaan? Of snel thuis passeren tussen optreden en after-drink? Allerliefste doet me wat aan.

Laat IVF vooral uw leven niet beheersen, he. Wat een goed voornemen van mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten